Pi-Experience en Pi-Academie

Operationele strategie; uw vraag, reis, training en/of verbeterroute! We helpen u graag op weg, maar dragen het stokje wel over…

Operationele strategie; waarmee begint uw reis?

Binnen operationeel management zijn er een aantal standaard verbeterprogramma’s met ieder zijn eigen focus, maar welke programma of training past precies bij uw organisatie? Onze ervaring is niet één, maar wel van allen een beetje. Daarom hebben wij precies dat gedaan en de PI-Experience® ontwikkeld…

Wat houdt de Pi-Experience in?

 

De PI-Experience® is net als Pi, oneindig. De P staat voor Performance en de I voor Improvement.  Samen bepalen we het bestaansrecht van het verbeterprogramma; waar doen we het voor? Waarin wil uw organisatie beter performen? Uiteindelijk komen we tot een integrale aanpak waarbij iedereen een rol heeft in het verbeteren, van medewerker op de vloer tot directielid. Om dit goed te managent  en te bewaken zijn er bepaalde rollen nodig. Deze hebben we uitgewerkt, in een soort script. En dat maakt het zo uniek!

Verbluffend

Bij iedere rol horen taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden, maar net als de implementatie bouwen we dit langzaam uit. We beginnen met een pilot, een afdeling, een machine of een proces. De aanpak werkt echt en de uitwerking op de mens, het proces en de resultaten zijn verbluffend…

Wat houdt de Pi-Academy in?

De PI-academy gaat over je leven lang leren als mens en als organisatie. Wij geloven niet in een verbeterprogramma waarin we naast impliciete kennis geen expliciete kennis achterlaten. Wij geloven in het leren “on the job”. Daarom combineren we theorie met praktijk. We leiden op en trainen “on the job”. Dit heeft niet alleen voor de medewerker meer waarde aan het continu verbeterprogramma, maar ook voor u als werkgever.

“Hoe meer men zoekt naar snelle oplossingen, hoe groter het chronisch probleem wordt.”

Stephen Covey

Auteur

Meer informatie. Neem contact met ons op!