Programma’s
De volgende verbeterprogramma’s worden ondersteund door KSL. Klik voor meer info op een van de volgende programma’s.
Lean
Bekijk ons uitgebreide Lean programma door hier te klikken.
TPM
Bekijk ons uitgebreide TPM programma door hier te klikken.
Six Sigma
Bekijk ons uitgebreide Six-Sigma programma door hier te klikken.
Leiderschap
Bekijk ons uitgebreide Leiderschap programma door hier te klikken.
Alle programma onderdelen
Hieronder vindt u alle onderdelen en thema’s binnen de programma’s. U kunt ook op het programma klikken dan krijgt u de bij bijbehorende thema’s te zien.
Gericht Verbeteren
Werken in verbeterteams Geef teams een opdracht met randvoorwaarden en een doelstelling. U zult versteld staan van de resultaten! Werken in verbeterteams, ook wel small group activities (SGA) genaamd, ligt de focus op het oplossen van hardnekkige problemen. Deze...
QRM – Polca
Quick Response Manufacturing (QRM) heeft de laatste jaren een vogelvlucht genomen. Wat maakt QRM zo populair? Waarschijnlijk omdat QRM goed toepasbaar is binnen ieder bedrijf. Het richt zich in de basis zogenaamde klantspecifieke of high-mix / low-volume productie....
Lean Manufacturing
Lean heeft ons in 2004 al geïnspireerd en aangetoond dat er enorm veel verbeterpotentieel is bij bedrijven op gebied van doorlooptijd en efficiëntie op de werkplek. Of we nu praten over inkoop, werkvoorbereiding, planning, productie, logistiek of warehousing, het kan...
Yellow / Green Belt
Een Six Sigma Green Belt is een persoon die part-time aan projecten werkt (25%), hetzij als lid van het team voor complexe projecten, of als projectleider voor eenvoudigere projecten. Green Belts zijn de 'werkpaarden' van Six Sigma projecten. De meeste managers in een...
Champion
Een Six Sigma Champion is de meest elementaire vorm van Six Sigma certificering. Een Champion begrijpt de theorie van Six Sigma, maar beschikt niet over de kwantitatieve vaardigheden om te functioneren als een actieve Six Sigma-project teamlid. Echter, directieleden...
Autonoom onderhoud – Jishu-Hozen
Van ik bedien, jij repareert naar gezamenlijke verantwoordelijkheid… KSL realiseert met uw organisatie deze uitdaging! Misschien wel de belangrijkste pilaar binnen TPM… Hoe krijg je medewerkers uit het dogma “ik als operator bedien, jij als technische dienst...
Lean Office
De focus van een verbeterprogramma richt zich vaak op de productie. Maar als u het aan uw personeel vraagt waar het meeste wordt verspild wordt dan geven ze aan op kantoor! Informatie die ontbreek, niet klopt of te laat komt. Toen we de order kregen hadden we nog 6...
Gepland onderhoud – Keikaku-Hozen
Maximale prestatie tegen minimale kosten dat is de kunst! Onderhoud neemt bij bedrijven 5 tot 30% van de operationele kosten voor zijn rekening, hierdoor kan de besparing significant zijn! Het doel van gepland onderhoud (in het Japans: Keikaku Hozen) binnen TPM is op...
Brown / Black Belt
Een Six Sigma Black Belt is een full-time verander- en verbetermanager die geen expert in het proces (waar het project zich op richt) hoeft te zijn. De ideale kandidaat voor een Black Belt is een persoon die de volgende kenmerken bezit: • Heeft technische en...
Opleiding & Training
Als de medewerker het niet heeft begrepen, dan heeft de trainer het niet goed getraind. Vraag eens aan een teamleider of afdelingshoofd hoe kennis overgedragen wordt? Vaak door het te vertellen of door het te laten zien. Alleen de praktijk wijst uit dat deze methode...
Scrum & Agile
Scrum werd geïntroduceerd in een onderzoek door Ikujiro Nonaka en Hirotaka Takeuchi, dat begin 1986 in de Harvard Business Review gepubliceerd is. In dit onderzoek wordt beschreven dat projecten met kleine (multidisciplinaire) teams historisch gezien het beste...
Master Black Belt
Een Master Black Belt neemt een leidende rol als hoeder van het Six Sigma proces, adviseur van leidinggevenden of business unit managers, en maakt gebruik van zijn / haar vaardigheden met projecten die worden geleid door Black Belts en Green Belts. Vaak rapporteert...