Suncircle uit Barneveld staat bekend als de meest innovatieve leverancier op gebied van zonverduisterende oplossingen. Naast het product gaat Suncircle nu ook aan de slag met het proces. Om de klant te blijven verrassen gaat Suncircle aan de slag met Lean (een verbeterfilosofie gestoeld op “denken vanuit de klant”) en QRM of wel Quick Responce Manufacturing of in gewoon Nederlands; processen die snel kunnen reageren op de behoefte van de klant. Samen met het bedrijfskundig adviesbureau KSL-Solutions uit Huizen is men gaan kijken naar de huidige procesflow en werkplekken en de toekomstige procesflow en werkplek.

Johan van Huigenbos mede-eigenaar van Suncircle: Wij willen de aankomende tijd onze capaciteit fors verhogen en willen in eerste instantie zoeken naar mogelijkheden binnen onze huidige omvang. René Kindervater van KSL-Solutions helpt ons om te onderzoeken waar wij efficiënter en doeltreffender kunnen zijn. Zo hebben wij al op vele punten mogelijke verbeteringen gesignaleerd waar wij toekomstige investeringen op af kunnen stemmen.

René Kindervater van KSL: Het is belangrijk dat deze implementatie in één keer goed gaat! Een bepaalde systematiek van plannen na heel veel jaren zomaar loslaten, is niet niets. Als de nieuwe methode niet werkt, krijg je geen tweede kans. Maar je merkt bij Suncircle dat iedereen open staat voor verandering zodra deze beter is voor de klant. Wat opvalt is dat de processen bij Suncircle in de basis al goed gemanaged waren. Het feit dat de directie altijd voor meer dan de basis gaat, maakt deze implementatie een feest!

Johan: Het economische tij zit mee en ook wij zitten weer fors in de lift en willen dat ook de aankomende jaren doorzetten. De eerste stap die wij genomen hebben is om intern naar onze organisatie te kijken en vandaaruit verdere stappen te maken om klaar te zijn voor de toekomst!

Deel dit bericht op: