Nieuws van KSL Solutions

KSL Solutions werkt continu aan verbeteren en vernieuwen. Bij Nieuws houden we u op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen, bijeenkomsten en klantervaringen. Van  SMED pilotteam en lean tot 5S, van minder kosten tot verbeterpunten.

Toyota doet niet aan Six Sigma!

In eerdere blogs hebben we al eens uiteengezet dat we geen grote fan zijn van starten met Six Sigma bij de opstart van een verbeterprogramma. We krijgen hier veel vragen over, want iedereen doet het toch? Ja, en dat is nu precies het probleem, want wie zegt dat dit...

Nieuwe (verbeter-)cultuur, korte duur!

Ja natuurlijk ben ik erbij! Ik meld me aan! Meld u hier onder aan om volledig kosteloos en vrijblijvend kennis maken met ons gedachtegoed op 15 november om 14:00 uur bij de molen van Oirschot...

KSL start na de zomer met 7 professionals!

We zijn ontzettend trots dat ons team is inmiddels gegroeid naar 7 professionals. Na een heerlijke zomer gaan ze allemaal weer maximaal voor het verbeteren van operationele processen en ontwikkelen van leiderschap binnen de maak- en processindustrie! Steeds meer...

Lean-leiderschap samenwerking met Cox Dieben

Op onze succesvolle trajecten bij productieorganisaties op het gebied van continu verbeteren op basis van TPM, Lean en Six Sigma signaleerden wij nog regelmatig een gap op het gebied van communicatie en tactische skills van leidinggevenden rondom continu verbeteren en...

Uitreiking Lean Six Sigma certificaten bij VDL Apparatenbouw

Samen met VDL Apparatenbouw hebben we een bedrijfsspecifieke Lean Six Sigma Green Belt training opgesteld. We zijn super trots op de eerste groep die geslaagd is voor de training! En daar horen echte chocoladebollen en bloemen bij. Nogmaals gefeliciteerd! Weten wat...

Als de Lean Six Sigma Belt het niet oppakt doet niemand het!

Onlangs in een gesprek met een leidinggevende zei hij, toen we samen op de vloer een verspilling zagen: “Dat probleem hebben ze nog niet als een project gedefinieerd”. Ofwel we hebben de organisatie (onbewust) geleerd dat de verantwoordelijkheid van verbeteren bij één...

Investeren in Lean-Six Sigma-belts is pure verspilling!

Maar al te vaak komen wij bij bedrijven waar gewerkt wordt met verbeterteams en waar een aantal medewerkers trots zijn belt heeft gehaald. De teams en de belts hebben mooie verbeteringen geïmplementeerd! Echt waar, super prestaties worden neergezet. Trots laten ze me...

Rondleiding Lean bij VDL Bus in Valkenswaard

Leer- en netwerkgroep Lean-Quattro ging na het bezoek in november 2017 bij Hapert Aanhangers op bezoek bij VDL Bus. Doel van deze ochtend was leren van elkaar hoe je kwaliteit in je organisatie borgt. In een zeer open sfeer vertelden de leden over de uitdagingen van...

Vacature – TPM Specialist / implementatiemanager gezocht!

Wij zijn op zoek naar een ZZP-er die samen met ons een onwijs gaaf TPM-programma wil implementeren. Het gaat over een periode van minimaal één jaar, 1 á 2 dagen in de week. We starten bij deze klant op vanaf het begin, 5S, autonoom onderhoud stap 1, Kaizen, Opleiding...

Suncircle gaat met Lean en QRM de toekomst in!

Suncircle uit Barneveld staat bekend als de meest innovatieve leverancier op gebied van zonverduisterende oplossingen. Naast het product gaat Suncircle nu ook aan de slag met het proces. Om de klant te blijven verrassen gaat Suncircle aan de slag met Lean (een...

Uitnodiging bijeenkomst continu verbeteren bij VDL

Unieke gelegenheid; een kijkje in de verbeterkeuken van VDL! 3 Jaar geleden is Van der Leegte Metaal onder begeleiding van KSL-Solutions aan een eigen verbeterprogramma begonnen. Inmiddels is er een echte verbetercultuur gecreëerd en dat uit zich in reeds 2500...

SMED pilot

SMED pilotteam levert besparing op van 135.000,= Euro! Bij een van onze klanten heeft de eerste SMED pilot een bespraring gerealiseerd van 135.000,= . Wilt u dit zelf komen bekijken, immers zien is geloven? Neem gerust contact op!

Verbeterpunten

Tweede klant met 1000 verbeterpunten! In 2015 had KSL de eerste klant die 1000 verbeterpunten op één locatie had doorgevoerd. Inmiddels is daar een tweede klant bij gekomen. Successen moeten gevierd worden dus daarom ook bij deze klant voor iedereen… TAART!

Minder kosten

5S niet meetbaar? Een van onze klanten heeft na 2 jaar met 5S bezig te zijn ruim 40% minder kosten gemaakt op klantenklachten! Wilt u dit zelf komen bekijken, immers zien is geloven? Neem gerust contact op!

Van strategisch...

Hoe moet u het gat dichten tussen strategische doelen en operationele doelen?

...naar operationeel

KSL Solutions zet graag met u een traject uit om dit daadwerkelijk te laten gebeuren.

“De enige wijsheid die echt telt is weten dat je niets weet.”

Socrates

Wijsgeer/filosoof

Meer informatie. Neem contact met ons op!